Cases

Heel wat scholen gingen jou voor.

Lees meer over de diverse vraagstukken die wij verzorgen.

Casus - Schoolpositionering

EFFECTIEF COMMUNICEREN MET CRISISCOMMUNICATIE –
JORDAN MONTESSORI LYCEUM UTRECHT

Effectief communiceren tijdens een crisis. Hoe pak je dit aan?

Graafschap College - Schoolpositionering
POSITIONEREN –
GRAAFSCHAP COLLEGE

Een sterke positionering voor het Graafschap College

Graafschap College - Schoolpositionering

KLANTREIS –
GRAAFSCHAP COLLEGE

Welke reis leggen aankomend leerlingen af voordat ze bij jouw school terechtkomen en hoe je dit kunt beïnvloeden?

Graafschap College - Schoolpositionering

COMMUNICATIE NA AANMELDEN –
GRAAFSCHAP COLLEGE

Hoe komt het dat leerlingen afhaken nadat zij zich aangemeld hebben? Wat gaat er mis in de communicatie waardoor ze afhaken?

Binnen het onderwijs gaan de onderwerpen: zichtbaarheid, verdieping, imago, positionering, stabiliteit en het hebben van invloed op de groei van leerlingenaantallen steeds meer leven.

Verbeteren van het imago van een school is veel meer dan communicatie en PR alleen. Wanneer een school een negatief imago heeft en/of de leerlingenaantallen teruglopen, zijn ouders vaak bij voorbaat al terughoudend in het bezoeken van de school. Voordat je hier als school op in kunt spelen, is het belangrijk om inzicht te krijgen in de verhalen die over de school verteld worden en het beeld dat de doelgroep van de school heeft.

Binnen het onderwijs gaan de onderwerpen: zichtbaarheid, verdieping, imago, positionering, stabiliteit en het hebben van invloed op de groei van leerlingenaantallen steeds meer leven.

Verbeteren van het imago van een school is veel meer dan communicatie en PR alleen. Wanneer een school een negatief imago heeft en/of de leerlingenaantallen teruglopen, zijn ouders vaak bij voorbaat al terughoudend in het bezoeken van de school. Voordat je hier als school op in kunt spelen, is het belangrijk om inzicht te krijgen in de verhalen die over de school verteld worden en het beeld dat de doelgroep van de school heeft.

Wat voor ons als marketeers heel gewoon is, is in de onderwijswereld vaak nog onbekend. Nu de doelgroep steeds kritischer wordt is marketing noodzaak geworden binnen het onderwijs.

Scholen moeten zichzelf onderscheiden met een duidelijk profiel en bijpassende verhalen. Waar goed onderwijs haast vanzelfsprekend is, moeten scholen nu meer als merk naar voren treden.