Casus: Een sterke positionering
voor het Graafschap College
GRAAFSCHAP COLLEGE
– Positioneren
Een sterke nieuwe positionering
voor het Graafschap College
Het bepalen van het DNA voor het Gaafschap College.
Als onderwijsinstelling heb je een strategie en het management heeft een duidelijk beeld van waar ze goed in zijn en waar ze minder goed in zijn. Maar klopt dat wel met hoe de school ervaren wordt? Voor het Graafschap College hebben we meerdere onderzoeken mogen doen en adviezen mogen geven. In deze casus gaan we dieper in op het onderzoek dat we hebben gedaan naar het DNA van het Graafschap College.
Het Graafschap College had een aangescherpte strategie dat voldeed aan de vraag uit de markt en de trends van dit moment. Dit werd vertaald in de zin: Samen leren delen. De achterliggende behoeften worden echter door alle andere mbo’s ook benoemd en daarom had het Graafschap College behoefte aan een extra waarde die kenmerkend was voor het Graafschap College en tegelijkertijd onderscheidend was ten opzichte van andere mbo-scholen.
Ons advies
Een mooie opdracht waar we medewerkers van alle sectoren bij hebben betrokken, als ook het bedrijfsleven dat samenwerkt met het Graafschap College én natuurlijk de studenten, waar het om draait. We hebben gezocht naar de merkwaarden die iedereen herkent en waardeert in het Graafschap College. Deze hebben we ook gevonden!
We hebben dit vastgelegd in een positionering. Vanuit een mooie samenwerking waarbij wij onze kennis overgedragen hebben, heeft een reclamebureau de visuele uitwerking gedaan.